zondag 31 december 2017

Fedde luistert ... In Mourning - Afterglow (8,2/10)

In Mourning - Afterglow (2016)

De openingstrack is een redelijk recht-toe, recht-aan track. Geschikt voor fans van Arch Enemy of Soilwork. Prima, maar niet de In Mourning die ik liefheb. 0,5 punt.

Nee, dan het magistrale epische 'The Grinning Mist', het mega-melacholische einde van 'Ashen Crown' en het fragile begin van 'Below Rise to the Above'. 3 tracks, 4 punten.

Daarna volgen nog twee sublieme melodieuse progressieve Zweedse doom death metal nummers. Op het ene moment moet je op de tellen letten, op het andere wordt je meegesleurd in de donkere dieptes die onze wereld rijk is. En regelmatig staat het huilen me nader dan het lachen (uiteraard positief bedoeld). +2,2

Afsluiter en titeltrack 'Afterglow' dooft helaas uit als een zichzelf verterende kaars, maar is desalniettemin een punt waard. +1

De digipack die ik in huis heb ziet er zeer verzorgd uit. Dit is een meer dan prima plaat, maar hun tweede langspeler 'Monolith' blijft mijn favoriet. +0,5

Eindscore: 8,2 punten.

https://www.youtube.com/watch?v=vTGCSORkzgw

https://www.facebook.com/inmourningband



(reeds gepubliceerd op 23 november 2017)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

AnVision - Love & Hate (8,3/10)

Via BigBadWolf Records ontving ik een prachtige digipak van AnVion's nieuwe album 'Love & Hate'. De tegenstelling in de tite...