zondag 31 december 2017

Fedde leest ... Headbangers Zine #7 (9/10)

Headbangers Zine #7 (2016)

Een paar jaar geleden moest ik er notabene het Roemeense blad 'Slowly We Rot' voor aanschaffen, om er achter te komen dat ons land zijn eigen underground hard & heavy fanzine rijk is. Sindsdien heb ik alle exemplaren in huis gehaald. Ieder nummer bevat een schat aan informatie en blijft ook na jaren een mooi naslagwerk. 2 punten.

#7 kwam al in 2016 uit, telt 212 pagina's (A5) en bevat interviews met o.a. Death Angel, Gama Bomb, Protector, Helloween, Incursion Dementa, Jeff Scott Soto, Evoked, Onslaught, Flotsam & Jetsam en Slapshot - om er maar een paar te noemen - maar begint met een in memoriam aan Lemmy. +6.
De live-reviews zijn complete roadtrip verslagen, leuk! Het meest boeiende stuk vind ik echter het 12 bladzijden tellende interview met Somewhere In Nowhere. Ik ken de hele band niet, maar dit is smullen geblazen! +1.

Ook noemenswaardig: het interview met Voïvod, inclusief bespreking van 'Dimension Hatröss' (1988) en de cover die Michel 'Away' voor Headbangers Zine #7 maakte. Ik ben nooit fan geweest, maar ga nu misschien toch overstag. +1.

De eindscore kan natuurlijk niet op 10 uitkomen, er is altijd ruimte voor verbetering. Ik heb een verbeterpunt gevonden: 16 bladzijden met album-reviews lijkt weinig voor zo'n dik magazine, maar vanwege de eenzijdige opinie (old school of glam is goed, de rest kan inpakken) meer dan voldoende. -1.

Als jullie allemaal issue 7 gaan aanschaffen, begin ik ondertussen in deel 8 te lezen. Totaal: 9 punten.

https://www.facebook.com/groups/453150358127514/

(reeds gepubliceerd op 22 oktober 2017)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

AnVision - Love & Hate (8,3/10)

Via BigBadWolf Records ontving ik een prachtige digipak van AnVion's nieuwe album 'Love & Hate'. De tegenstelling in de tite...