zondag 31 december 2017

Fedde bezocht... Infinity + Ibex Angel Order @ Kiehool, Burgum

Infinity + Ibex Angel Order + Asgrauw + Tsjuster @ Kiehool, Burgum

Zaterdag 23 september 2017 was het weer tijd voor een avondje old skool black metal in Kiehool, Burgum (bekend van Wâldrock). Vanwege andere verplichtingen liep ik de bands Tsjuster en Asgrauw helaas mis, maar bij Ibex Angel Order viel ik met mijn neus in de zwartgeblakerde boter. Vanaf de eerste tonen werd er ingezet op sfeer. Veel occulte symbolen, wierook, een fluit gemaakt van een bot en die uitpuilende ogen van zanger / gitarist H...err Aids.
Bij IAO gaat eigenzinnigheid boven het schrijven van behapbare songs. Niet helemaal mijn ding. Score: 6,5

Bij headliner Infinity was er jammer genoeg nog steeds weinig publiek in de zaal, maar deze Zuid-Hollanders laten zich daardoor niet kisten. Vol gas werkte het trio een indrukwekkende set af. Mix Dissection met Immortal en je komt een eind in de richting. Sinds 2003 poept men met regelmaat een degelijk album uit, met het gloednieuwe Hybris als voorlopig hoogtepunt. Ook noemenswaardig: de drummer is ook de zanger en houdt dat zonder enig teken van vermoeidheid vol! Een diepe buiging: 9 punten.

Kiehool werkt weer aan de vergane glorie van het Wâldrock-era. Eindscore: 7,8

https://www.youtube.com/watch?v=NA_zyEt3ah8

(reeds gepubliceerd op 27 september 2017)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

AnVision - Love & Hate (8,3/10)

Via BigBadWolf Records ontving ik een prachtige digipak van AnVion's nieuwe album 'Love & Hate'. De tegenstelling in de tite...