woensdag 2 oktober 2019

Blackboots - Chaos (7,5/10)

Eerlijk duurt het langst: ik had geen hoge pet op van deze cd toen ik voor het eerst in handen kreeg. Koeieletters op de voor- en achterkant in een tamelijk karakterloos font en een te donkere rommelige bandfoto op de cover. Dat moet echt beter. 0 punten.

Maar een gegeven paard moet men niet tegen de kop stoten, dus toch maar in de speler gedrukt. De verwarring neemt toe: Agnostic Front-laarzen afgebeeld op de schijf, een speeldoosje klinkt als intro en een dubieuze eerste zanglijn komt langs. Maar dan ineens, bam! Heerlijke strakke groovy rock. Denk aan de lekkerste 90's chickrock, zoals Skunk Anansie, Meredith Brooks of Guano Apes. Blackboots brengt zeven stampers en een ballad. 6 punten.

Het album 'Chaos' heeft een moddervette moderne sound: uitstekend werk van de Leeuwarder studio Audioshape. 1,5 punt er bij.

Eindscore: een lekkere 7,5.

2 opmerkingen:

  1. Band Top! Slecht geschreven stukje! let op tekst en schrijffouten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie, Unknown... Als je me op de schrijffouten zou willen wijzen, dan kan ik ze zo nodig aanpassen. metalization.nl@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

AnVision - Love & Hate (8,3/10)

Via BigBadWolf Records ontving ik een prachtige digipak van AnVion's nieuwe album 'Love & Hate'. De tegenstelling in de tite...